Uncategorized

of a depression..


bila dah hujung-hujung sem ni, semua student pun akan jadi sangat busy..dengan final submission, tests and exams..semua pun akan tukar mode jadi mode depress..bila dah depress tu, macam-macam perangai pelik keluar..setiap orang react dengan depression dengan cara yang berbeza..so here goes my story..

1) saya akan mengidam (exaggeratedly) benda yang bukan-bukan..seperti nak makan dekat restoran paling sedap, nak pergi manjakan diri dekat resort yang cantik and tak kisah harga and dekat mana, nak spend masa buat benda lain selain belajar – nak jalan-jalan, makan-makan dengan gembira, amek gamba dengan gembira..

2) saya akan ada masalah tidur..ok saya memang a light sleeper, and i suffer a mild insomnia..tapi, bila dah depress, mmg tidur tu adalah masalah besar..semua benda dah try..tukar tempat tidur, mandi before tidur, doa panjang-panjang or baca lecture notes, penat kan diri waktu siang, exercise..semua tu tak jalan..sampai nak marah tengah-tengah malam sebab tak boleh lena..owh saya sungguh kena bersabar..

3) saya akan fikir bukan-bukan..saya rasa saya ada semua simptom penyakit berbahaya..agak paranoid la jugak sebenarnya..sampai nak tulis essay pun terfikir ‘apa jadi kalau aku kena kanser bla bla bla’ and ‘owh, siksa nya kalau kena operate dekat sini..dah la insurance hanya akan refund lepas kita bayar..mana nak mampu bayar kos operation kat sini..isk, nak balik malaysia la macam ni’ and ‘what if the cancer dah sampai stage yang teruk and dah effect organ lain?’ isk..nauzubillah..

sesungguhnya, depression adalah benda yang tak sihat..sangat rasa lemah when we are mentally affected dgn benda-benda macam ni..aaaaaaaa~!!! can’t wait for this semester to end..i really need a break..and, i think i’ll need to marry a doctor..

if you find yourself in the same boat as me, stop depressing yourself..try this..

http://www.dumblittleman.com/2009/03/10-simple-ways-to-overcome-depression.html

2 thoughts on “of a depression..

  1. oh. symptom tak merbahaya langsung. sgt bagus daripada org yg emo kt org lain tak tentu psl kn. huhu. btw,,good luck with everything ya 🙂

Leave a Reply

